Στις μέρες μας η ύπαρξη της Ευρωπαϊκής Κοινότητας στηρίζεται στην ποικιλομορφία. Σε μια εποχή που η πολυπολιτισμικότητα και η διαφορετικότητα θεωρούνται δεδομένα, η συνεργασία και η αρμονική συνύπαρξη είναι απαραίτητα στοιχεία για την πρόοδο της κοινωνίας. Με αυτό το σκεπτικό, το 3ο ΓΕΛ Τρικάλων «Οδυσσέας Ελύτης» συνέχισε την πετυχημένη ευρωπαϊκή του πορεία συμμετέχοντας στο δεύτερο κομμάτι της επιμόρφωσης εκπαιδευτικού προσωπικού κινητικότητας ΚΑ01 Erasmus+ με τίτλο: "Project management for cross-cultural exchange projects in Europe", δίνοντας την υπόσχεση ότι ο σεβασμός της διαφορετικής κουλτούρας, του διαφορετικού πολιτισμού και της οποιαδήποτε ιδιαιτερότητας με την παράλληλη εξοικείωση με το διαφορετικό και την ενσωμάτωσή του στη σχολική και την ευρύτερη κοινότητα πρέπει να αποτελέσουν τους απώτερους στόχους του προγράμματος. Εξάλλου, με το πέρασμα του χρόνου, έχει γίνει διεθνώς κατανοητό ότι η πρόοδος των μαθητών και των ανθρώπων γενικότερα υπήρξε αποκλειστικά και μόνο αποτέλεσμα κοινής, συλλογικής προσπάθειας, αλληλεγγύης και συνεισφοράς όλων.
Στο πλαίσιο λοιπόν του προαναφερθέντος σχεδίου-οράματος του σχολείου μας, πραγματοποιήθηκε επιμόρφωση της παιδαγωγικής ομάδας που αιτήθηκε και κέρδισε για δεύτερη φορά τη συμμετοχή της σε Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα ERASMUS + Staff Training Mobility στην Τενερίφη της Ισπανίας, από τις 4 έως 11 Μαρτίου 2017.
Στο πλαίσιο λοιπόν του προαναφερθέντος σχεδίου-οράματος του σχολείου μας, πραγματοποιήθηκε επιμόρφωση της παιδαγωγικής ομάδας που αιτήθηκε και κέρδισε για δεύτερη φορά τη συμμετοχή της σε Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα ERASMUS + Staff Training Mobility στην Τενερίφη της Ισπανίας, από τις 4 έως 11 Μαρτίου 2017.
Το παρακάτω κείμενο υπάρχει και σε ιστοσελίδα του σχολείου μας
Tο 3ο ΓΕΛ Τρικάλων «Οδυσσέας Ελύτης» σε Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Mαθησιακής Κινητικότητας Προσωπικού Σχολικής Εκπαίδευσης ERASMUS+ KA01 στην Τενερίφη
Στις μέρες μας η ύπαρξη της Ευρωπαϊκής Κοινότητας στηρίζεται στην ποικιλομορφία. Σε μια εποχή που η πολυπολιτισμικότητα και η διαφορετικότητα θεωρούνται δεδομένα, η συνεργασία και η αρμονική συνύπαρξη είναι απαραίτητα στοιχεία για την πρόοδο της κοινωνίας. Με αυτό το σκεπτικό, το 3ο ΓΕΛ Τρικάλων «Οδυσσέας Ελύτης» συνέχισε την πετυχημένη ευρωπαϊκή του πορεία συμμετέχοντας στο δεύτερο κομμάτι της επιμόρφωσης εκπαιδευτικού προσωπικού κινητικότητας ΚΑ01 Erasmus+ με τίτλο: "Project management for cross-cultural exchange projects in Europe", δίνοντας την υπόσχεση ότι ο σεβασμός της διαφορετικής κουλτούρας, του διαφορετικού πολιτισμού και της οποιαδήποτε ιδιαιτερότητας με την παράλληλη εξοικείωση με το διαφορετικό και την ενσωμάτωσή του στη σχολική και την ευρύτερη κοινότητα πρέπει να αποτελέσουν τους απώτερους στόχους του προγράμματος. Εξάλλου, με το πέρασμα του χρόνου, έχει γίνει διεθνώς κατανοητό ότι η πρόοδος των μαθητών και των ανθρώπων γενικότερα υπήρξε αποκλειστικά και μόνο αποτέλεσμα κοινής, συλλογικής προσπάθειας, αλληλεγγύης και συνεισφοράς όλων.
Στο πλαίσιο λοιπόν του προαναφερθέντος σχεδίου-οράματος του σχολείου μας, πραγματοποιήθηκε επιμόρφωση της παιδαγωγικής ομάδας που αιτήθηκε και κέρδισε για δεύτερη φορά τη συμμετοχή της σε Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα ERASMUS + Staff Training Mobility στην Τενερίφη της Ισπανίας, από τις 4 έως 11 Μαρτίου 2017.
Οι εργασίες της in situ επιμορφωτικής διαδικασίας υπήρξαν επίπονες, μακροχρόνιες αλλά και συνάμα άκρως διαφωτιστικές και ωφέλιμες αφού καλλιεργήθηκε ένα κλίμα άψογης συνεργασίας και ομαδικότητας από τους 48 εκπροσώπους και των 11 χωρών που παρευρέθησαν.
Με αναμφισβήτητη χαρά η παιδαγωγική ομάδα του σχολείου μας συνεργάστηκε με εκπαιδευτικούς από χώρες οι οποίες εφαρμόζουν αναντίρρητα τις καλύτερες εκπαιδευτικές πρακτικές μάθησης όπως για παράδειγμα η Φινλανδία, η Δανία, η Γερμανία, η Γαλλία κ.α., ανταλλάσσοντας άριστες συμβουλές και μεθόδους σύγχρονης διδασκαλίας σε πραγματικά πολύ υψηλό επίπεδο.
Οι τρεις καθηγητές κος Ευάγγελος Αργυρόπουλος, διευθυντής του σχολείου, η κα Κριστίν Φέρνες Ρουσιαμάνη, καθηγήτρια ΠΕ06 και η κα Μαρία Σαμαρά, επίσης καθηγήτρια Αγγλικών ΠΕ06 που έλαβαν μέρος στα Project management for cross-cultural exchange training courses στην Ισπανία επέλεξαν στην αίτηση του σχολείου το Ifel Institut διότι είναι ένας έμπειρος φορέας διοργάνωσης και διεξαγωγής σεμιναρίων διαπολιτισμικής διαχείρισης των ποικίλλων διαπολιτισμικών έργων στην Ευρώπη με πολυετή πείρα συμμετοχής σε Ευρωπαϊκά Προγράμματα καθώς επίσης και στη διδασκαλία γλωσσών και με συνδυασμούς αυτών, όπως Γερμανικά-Αγγλικά, Γερμανικά-Πορτογαλικά, Γερμανικά-Πολωνικά και Γερμανικά-Ρωσικά. Οι δύο κυρίαρχες γλώσσες είναι τα Γερμανικά, επειδή η βάση του φορέα είναι το Αμβούργο και φυσικά τα Αγγλικά που αποτελούν την κυρίαρχη γλώσσα των σεμιναρίων. Ως χώρες επιμόρφωσης έχουν επιλεγεί η Πορτογαλία και η Ισπανία (Τενερίφη) διότι σηματοδοτούν πόλους πολλών διαφορετικών φυλών και εθνικών μειονοτήτων.
Το σχολείο μας αναζητεί τρόπους να ανταπεξέλθει στις αλλαγές που υφίστανται οι ενδοχώριες αγορές εργασίες, σκοπεύοντας να προετοιμάσει κατά τον μέγιστο δυνατό βαθμό τους μαθητές του προκειμένου να ανταποκριθούν στα νέα δεδομένα της Ευρωπαϊκής αγοράς εργασίας. Τι καλύτερος τρόπος λοιπόν από την άρτια επιμόρφωση του επιστημονικού προσωπικού του σε διαπολιτισμικά σεμινάρια, σαν αυτό που πραγματοποιήσαμε επί της παρούσας φάσης. Πιστεύουμε, όπως έχουμε προαναφέρει, ότι οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας χρειάζονται ενίσχυση και βελτίωση των διαπολιτισμικών, διαχειριστικών και γλωσσικών δεξιοτήτων προκειμένου με τη σειρά τους να ενεργήσουν ως πολλαπλασιαστές αυτής της γνώσης και να καταστήσουν το σχολείο μας πόλο έλξης για κάθε μαθητή ανεξαρτήτως εθνότητας, κουλτούρας ή κοινωνικού υπόβαθρου. Τέτοιες δεξιότητες λοιπόν μπόρεσαν εύκολα να εξασκηθούν στο εν λόγω διαπολιτισμικό σεμινάριο οργάνωσης και εκπόνησης ερευνητικών στρατηγικών εργασίας, σχεδιασμού, ανάπτυξης και διαχείρισης Ευρωπαϊκών προγραμμάτων και μεθόδων διδασκαλίας που υλοποιήσαμε στην Τενερίφη στις 4-11/3/2017, αφού οι συμμετέχοντες ήρθαν σε επικοινωνία και καθημερινή επαφή με εκπαιδευτικούς από άλλες χώρες, εμπλουτίζοντας έτσι την διαθεματική και διαπολιτισμική μάθηση.
Ταυτόχρονα οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί μας είχαν την ευκαιρία να ανακαλύψουν πιθανούς μελλοντικούς εταίρους και να σχεδιάσουν από κοινού σχολικές ανταλλαγές όπως e-Twinning, νέες Ευρωπαϊκές Σχολικές συμπράξεις με άλλα σχολεία του εξωτερικού ΚΑ02 και τέλος να σχεδιάσουν και να παρουσιάσουν ένα καινούργιο Ευρωπαϊκό Σχέδιο που φιλοδοξεί να ξεκινήσει από τον Σεπτέμβριο με τη συμμετοχή τουλάχιστον 6 εκπαιδευτικών που θα απαρτίσουν τη νέα διευρυμένη παιδαγωγική ομάδα του σχολείου.
Η επιλογή των εκπαιδευτικών που συμμετείχαν στο training course έγινε με βάση την επαρκή γνώση των υποψηφίων στα Αγγλικά ή Γερμανικά αφού αυτές είναι οι επίσημες γλώσσες των σεμιναρίων, τη θέληση να συμμετέχουν σε εκπαιδευτική επιμόρφωση στο εξωτερικό και τις ικανότητες-επιδεξιότητες μετάδοσης των Ευρωπαϊκών ιδεών/πρακτικών σε συναδέλφους κατά τη διάρκεια και μετά τη λήξη του προγράμματος .
Εξυπακούεται φυσικά ότι σημαντικό ρόλο έπαιξε επίσης η προθυμία τους να ενσωματώσουν τα Ευρωπαϊκά ιδεώδη στη μεθοδολογία διδασκαλίας, εφαρμόζοντας τις αποκτηθείσες τακτικές και εργαλεία στην τάξη τους καθημερινά. Με δεδομένη τη συχνή χρήση των διαπολιτισμικών δεξιοτήτων στο σχολείο μας, αποφασίσαμε πλέον να θεσμοποιηθούν στο σχολείο μας, δεδομένου ότι η εμπειρία της μαθησιακής επιμόρφωσης θα ωθήσει και τους υπόλοιπους συναδέλφους να εμπνευστούν από την επιστημονική κατάρτιση των επιμορφωμένων εκπαιδευτικών, επιζητώντας και αυτοί με τη σειρά τους την Ευρωπαϊκή συνεργασία. Τον ερχόμενο Σεπτέμβριο και αφού θα έχει ολοκληρωθεί η αναζήτηση νέων συνεργασιών καθώς και η διάχυση του υλοποιημένου ευρωπαϊκού έργου του σχολείου, θα καταγραφούν όλοι οι νέοι εκπαιδευτικοί που εκφράζουν την επιθυμία να βοηθήσουν στην πραγματοποίηση των καινούργιων εγκεκριμένων προγραμμάτων και μαζί με την αναμφισβήτητη εμπειρία των παλιών ήδη επιμορφωμένων συναδέλφων να σχηματίσουν μία ολοκληρωμένη, άρτια, πληρέστερη παιδαγωγική ομάδα, ικανή να ανοίξει διάπλατα τις πύλες του σχολείου μας στην Ευρώπη. Αποτέλεσμα επομένως ολόκληρης της ροής του σχεδίου μας είναι το μακροπρόθεσμο όφελος για όλους ανεξαιρέτως μαθητές και καθηγητές διότι είναι ορατό πια τι σημαίνει Ευρωπαϊκό σχολείο του σήμερα στο οποίο οι εκπαιδευτικοί διδάσκουν την κριτική σκέψη, την αυτονομία αλλά και την αρμονική διαπολιτισμικότητα.
Η παιδαγωγική Ομάδα του 3ου ΓΕΛ
«ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ»
No comments:
Post a Comment