Την τέταρτη μέρα επισκεφτήκαμε το
Kungsgardsskolan, το σχολείο της Σουηδίας που συμμετέχει στο πρόγραμμα
“Kalos Kagathos” - ένα σχολείο όπου η διδασκαλία στηρίζεται κυρίως στη
χρήση υπολογιστών, όπως γίνεται άλλωστε και στα περισσότερα σχολεία της
Σουηδίας. Οι ομάδες από κάθε χώρα παρουσίασαν τη χώρα τους, την πόλη και
το σχολείο τους. Επίσης παρουσίασαν την κουλτούρα τους μέσα από ένα
παιχνίδι, χορό ή τραγούδι. Η δική μας ομάδα παρουσίασε το:
και μετά ερμήνευσε το τραγούδι του Τσιτσάνη «Ακρογιαλιές Δειλινά» με την Ιωάννα Καράση στην κιθάρα, τη Βασιλική Κατσαντώνη στο ξυλόφωνο, την Κλεοπάτρα Κράλλη στα κρουστά, τον Φώτη Μπαταβάνη (φωνητικά σόλο) και τη Σοφία Ζαρογιάννη (φωνητικά). Την ώρα που εκτέλεσαν το τραγούδι οι μαθητές μας, έγινε προβολή του (χωρίς ήχο για την συγκεκριμένη εκείνη περίπτωση) βίντεο:
με τις σκηνές από τις ακρογιαλιές της Ελλάδος καθώς και φωτογραφίες του Τσιτσάνη και της πόλης του τα Τρίκαλα.
Στη συνέχεια προσφέραμε στους μαθητές του σουηδικού σχολείου ελληνικά προϊόντα – ελιές, χαλβά και σοκολάτα. Το απόγευμα, πήγαμε για πατινάζ στον πάγο.
Τις μέρες που πηγαίναμε στο σχολείο ενημερωθήκαμε για το δικό τους εκπαιδευτικό σύστημα. Τα παιδιά ξεκινούν στις 9 το πρωί και στις 12 έχουν διάλειμμα περίπου μιας διδακτικής ώρας για μεσημεριανό φαγητό. Τα μαθήματα τελειώνουν γύρω στις 14:30. Φυσικά το απόγευμα οι μαθητές είναι ελεύθεροι να αξιοποιήσουν τον ελεύθερο τους χρόνο όπως αυτοί επιθυμούν. Οι εργασίες τους για το σχολείο είναι τρεις περίπου την εβδομάδα. Αρκετά από τα μαθήματά τους είναι πιο πρακτικά και αφορούν τη ζωή, όπως μαθήματα μαγειρικής, ξυλοκοπτικής και ζωγραφικής, μαθήματα που το παιδί μπορεί να ανακαλύψει τις ικανότητές του.
Προς το τέλος της παραμονής μας στη Σουηδία κάναμε μια συζήτηση, debate
ονομάζεται, για θέματα που αφορούσαν την IoPaT (Internet of People and
Things) τεχνητή νοημοσύνη, τη γενετική, τις κάμερες παρακολούθησης, τα
ρομπότ και άλλα. Μέσα από αυτή τη συνεργασία τόσο με τους μαθητές όσο
και με τους καθηγητές ενεργοποιήσαμε τη φαντασία και αναπτύξαμε την
επιχειρηματολογία μας.
Στη συνέχεια προσφέραμε στους μαθητές του σουηδικού σχολείου ελληνικά προϊόντα – ελιές, χαλβά και σοκολάτα. Το απόγευμα, πήγαμε για πατινάζ στον πάγο.
Τις μέρες που πηγαίναμε στο σχολείο ενημερωθήκαμε για το δικό τους εκπαιδευτικό σύστημα. Τα παιδιά ξεκινούν στις 9 το πρωί και στις 12 έχουν διάλειμμα περίπου μιας διδακτικής ώρας για μεσημεριανό φαγητό. Τα μαθήματα τελειώνουν γύρω στις 14:30. Φυσικά το απόγευμα οι μαθητές είναι ελεύθεροι να αξιοποιήσουν τον ελεύθερο τους χρόνο όπως αυτοί επιθυμούν. Οι εργασίες τους για το σχολείο είναι τρεις περίπου την εβδομάδα. Αρκετά από τα μαθήματά τους είναι πιο πρακτικά και αφορούν τη ζωή, όπως μαθήματα μαγειρικής, ξυλοκοπτικής και ζωγραφικής, μαθήματα που το παιδί μπορεί να ανακαλύψει τις ικανότητές του.
No comments:
Post a Comment