Το πρότζεκτ ξεκίνησε κατά τη διάρκεια σεμιναριακής επιμόρφωσης KA1 με θέμα “Project Management for Cross-Cultural Exchange Projects in Europe” στο Πόρτο της Πορτογαλίας, όπου γνωριστήκαμε με καθηγήτριες από τη Σλοβενία και Φινλανδία και αρχίσαμε να το σχεδιάζουμε.
Στη συνέχεια δυο άλλες χώρες, Τουρκία και Ισπανία, μπήκαν στο πρότζεκτ μέσω της πλατφόρμας του etwinning.
Για να γνωριστούμε καλύτερα και να οργανώσουμε το πρότζεκτ, κάναμε μερικές συναντήσεις με τους καθηγητές των άλλων χωρών μέσω Skype. Αποφασίσαμε στην πρώτη φάση να πούμε στα παιδιά να συστηθούν στο twinspace μιλώντας για τη μουσική που τους αρέσει και να ξεκινήσουν ένα «νήμα συζήτησης» με το σύνδεσμο στο αγαπημένο τους τραγούδι στο youtube και να πουν μερικά λόγια για ποιους λόγους τους αρέσει. Επίσης τους ενθαρρύναμε να κάνουν μια μικρή παρουσίαση της πατρίδας τους και του σχολείου τους χρησιμοποιώντας φωτογραφίες και λέξεις.
Με τη δική μας ομάδα στο 3ο ΓΕΛ κάναμε τακτικές συναντήσεις για να προχωρήσουμε με τα «νήματα», να μιλήσουμε για μουσική, να ακούσουμε τις επιλογές των άλλων και να σχεδιάσουμε το τελικό προϊόν. Ξεκινήσαμε κατόπιν τη διαδικασία σχεδιασμού της ταινίας που θα έδειχνε τις μουσικές δραστηριότητες στο σχολείο. Η ομάδα μας οργανώθηκε σε υπο-ομάδες – φωτογράφοι, μουσικοί, πληροφορικάριοι κτλ. οι οποίοι άρχισαν να μαζεύουν υλικό για τη ταινία με βιντεοσκοπήσεις από σχολικές γιορτές. Δημιουργήθηκε ένας φάκελος γεμάτο video footage από σχολικές εκδηλώσεις και πρότζεκτ που έχουν σχέση με τη μουσική, αλλά δεν είχαμε άδεια από όλους τους γονείς των παιδιών να αναρτήσουμε το φωτογραφικό υλικό στο διαδίκτυο.
Με τους εταίρους μας στη Σλοβενία και Φινλανδία, οργανώσαμε κάποιες συναντήσεις για τους μαθητές μέσω του ζωντανού twinspace. Παρά τα τεχνικά προβλήματα, καταφέραμε να έρθουμε σε επαφή και τα παιδιά ενθουσιάστηκαν πολύ. Αντάλλαξαν προσωπικές πληροφορίες σε διάφορα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και συνεχίζουν να μιλάνε μέχρι και σήμερα (και όχι μόνο για τη μουσική!) Μετά από αλλεπάλληλες «συναντήσεις» με τα παιδιά του εξωτερικού, εξέφρασαν μερικά παιδιά την επιθυμία να γράψουν το δικό τους τραγούδι στα αγγλικά έτσι ώστε να μεταδώσουν τα συναισθήματα που προέκυψαν σε κοινή γλώσσα για όλους. Μετά από μια εβδομάδα στην επόμενη συνάντηση, ένα κορίτσι έφερε δυο στίχους: “Born in the 90s in an unfair world, born in the 90s thinking of a better world. It’s all in our hands whatever we do, it’s all in our hearts to change everything.” Στην συνάντηση αυτή, εμπνεύστηκε μια άλλη μαθήτρια η οποία συνέχιζε να γράφει τους στίχους. Μετά από λίγες μέρες, είχε γράψει 5 στροφές! Στην επόμενη συνάντηση, ένας μαθητής έφερε κιθάρα και άρχισε να βγάζει μια μελωδία. Ένα μήνα μετά είχαμε ενώσει τη μουσική με τους στίχους και θεωρήσαμε καλό να το ακούσουν και οι άλλες χώρες. Αποτέλεσμα της διαδικτυακής συνάντησης στην πλατφόρμα eTwinning υπήρξε η ανταλλαγή σκέψεων και διαφορετικών απόψεων των παιδιών μεταξύ τους, η οποία οδήγησε στη διαμόρφωση του τελικού αγγλικού τραγουδιού. Τα υπόλοιπα παιδιά των άλλων χωρών δηλαδή, εμπνεύστηκαν από την προσπάθειά μας, την επαίνεσαν, τη σχολίασαν, την συμπλήρωσαν και υποσχέθηκαν ότι θα κάνουνε αντίστοιχο τελικό προϊόν. Δυστυχώς, λόγοι ασθένειας των καθηγητών τους στέρησαν στα παιδιά αυτή τη δυνατότητα.
Εν τέλει, το τελικό προϊόν της χώρας μας επιτεύχθηκε μετά από πολύωρες συνευρέσεις των μαθητών και των καθηγητών σε επαγγελματικό στούντιο ηχογράφησης του δήμου Τρικάλων όπου τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να εφαρμόσουν καινοτόμες παιδαγωγικές τακτικές διδασκαλίας, μακριά από το άγχος και την πίεση της αυστηρής σχολικής αίθουσας. Ενθουσιασμένα από την επιρροή της μουσικής και συνεπαρμένα από τη δική τους προσωπική πρωτοβουλία, αποφάσισαν να δημιουργήσουν και το δικό τους videoclip!
Με χαρά, λοιπόν, ανεβάσαμε τη δουλειά των παιδιών μας στο twinspace, η οποία θεωρούμε ότι αποτέλεσε προϊόν αρμονικής συνεργασίας και αλληλεπίδρασης μαθητών και καθηγητών των περισσοτέρων χωρών και πιστεύουμε ότι για πρώτη φορά, η δοκιμή τους υπήρξε αρκετά ικανοποιητική και σίγουρα απίστευτα διασκεδαστική για όλους μας. Περιμένουμε και ανυπομονούμε για νέες περιπέτειες!
Στη συνέχεια δυο άλλες χώρες, Τουρκία και Ισπανία, μπήκαν στο πρότζεκτ μέσω της πλατφόρμας του etwinning.
Για να γνωριστούμε καλύτερα και να οργανώσουμε το πρότζεκτ, κάναμε μερικές συναντήσεις με τους καθηγητές των άλλων χωρών μέσω Skype. Αποφασίσαμε στην πρώτη φάση να πούμε στα παιδιά να συστηθούν στο twinspace μιλώντας για τη μουσική που τους αρέσει και να ξεκινήσουν ένα «νήμα συζήτησης» με το σύνδεσμο στο αγαπημένο τους τραγούδι στο youtube και να πουν μερικά λόγια για ποιους λόγους τους αρέσει. Επίσης τους ενθαρρύναμε να κάνουν μια μικρή παρουσίαση της πατρίδας τους και του σχολείου τους χρησιμοποιώντας φωτογραφίες και λέξεις.
Με τη δική μας ομάδα στο 3ο ΓΕΛ κάναμε τακτικές συναντήσεις για να προχωρήσουμε με τα «νήματα», να μιλήσουμε για μουσική, να ακούσουμε τις επιλογές των άλλων και να σχεδιάσουμε το τελικό προϊόν. Ξεκινήσαμε κατόπιν τη διαδικασία σχεδιασμού της ταινίας που θα έδειχνε τις μουσικές δραστηριότητες στο σχολείο. Η ομάδα μας οργανώθηκε σε υπο-ομάδες – φωτογράφοι, μουσικοί, πληροφορικάριοι κτλ. οι οποίοι άρχισαν να μαζεύουν υλικό για τη ταινία με βιντεοσκοπήσεις από σχολικές γιορτές. Δημιουργήθηκε ένας φάκελος γεμάτο video footage από σχολικές εκδηλώσεις και πρότζεκτ που έχουν σχέση με τη μουσική, αλλά δεν είχαμε άδεια από όλους τους γονείς των παιδιών να αναρτήσουμε το φωτογραφικό υλικό στο διαδίκτυο.
Με τους εταίρους μας στη Σλοβενία και Φινλανδία, οργανώσαμε κάποιες συναντήσεις για τους μαθητές μέσω του ζωντανού twinspace. Παρά τα τεχνικά προβλήματα, καταφέραμε να έρθουμε σε επαφή και τα παιδιά ενθουσιάστηκαν πολύ. Αντάλλαξαν προσωπικές πληροφορίες σε διάφορα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και συνεχίζουν να μιλάνε μέχρι και σήμερα (και όχι μόνο για τη μουσική!) Μετά από αλλεπάλληλες «συναντήσεις» με τα παιδιά του εξωτερικού, εξέφρασαν μερικά παιδιά την επιθυμία να γράψουν το δικό τους τραγούδι στα αγγλικά έτσι ώστε να μεταδώσουν τα συναισθήματα που προέκυψαν σε κοινή γλώσσα για όλους. Μετά από μια εβδομάδα στην επόμενη συνάντηση, ένα κορίτσι έφερε δυο στίχους: “Born in the 90s in an unfair world, born in the 90s thinking of a better world. It’s all in our hands whatever we do, it’s all in our hearts to change everything.” Στην συνάντηση αυτή, εμπνεύστηκε μια άλλη μαθήτρια η οποία συνέχιζε να γράφει τους στίχους. Μετά από λίγες μέρες, είχε γράψει 5 στροφές! Στην επόμενη συνάντηση, ένας μαθητής έφερε κιθάρα και άρχισε να βγάζει μια μελωδία. Ένα μήνα μετά είχαμε ενώσει τη μουσική με τους στίχους και θεωρήσαμε καλό να το ακούσουν και οι άλλες χώρες. Αποτέλεσμα της διαδικτυακής συνάντησης στην πλατφόρμα eTwinning υπήρξε η ανταλλαγή σκέψεων και διαφορετικών απόψεων των παιδιών μεταξύ τους, η οποία οδήγησε στη διαμόρφωση του τελικού αγγλικού τραγουδιού. Τα υπόλοιπα παιδιά των άλλων χωρών δηλαδή, εμπνεύστηκαν από την προσπάθειά μας, την επαίνεσαν, τη σχολίασαν, την συμπλήρωσαν και υποσχέθηκαν ότι θα κάνουνε αντίστοιχο τελικό προϊόν. Δυστυχώς, λόγοι ασθένειας των καθηγητών τους στέρησαν στα παιδιά αυτή τη δυνατότητα.
Εν τέλει, το τελικό προϊόν της χώρας μας επιτεύχθηκε μετά από πολύωρες συνευρέσεις των μαθητών και των καθηγητών σε επαγγελματικό στούντιο ηχογράφησης του δήμου Τρικάλων όπου τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να εφαρμόσουν καινοτόμες παιδαγωγικές τακτικές διδασκαλίας, μακριά από το άγχος και την πίεση της αυστηρής σχολικής αίθουσας. Ενθουσιασμένα από την επιρροή της μουσικής και συνεπαρμένα από τη δική τους προσωπική πρωτοβουλία, αποφάσισαν να δημιουργήσουν και το δικό τους videoclip!
Με χαρά, λοιπόν, ανεβάσαμε τη δουλειά των παιδιών μας στο twinspace, η οποία θεωρούμε ότι αποτέλεσε προϊόν αρμονικής συνεργασίας και αλληλεπίδρασης μαθητών και καθηγητών των περισσοτέρων χωρών και πιστεύουμε ότι για πρώτη φορά, η δοκιμή τους υπήρξε αρκετά ικανοποιητική και σίγουρα απίστευτα διασκεδαστική για όλους μας. Περιμένουμε και ανυπομονούμε για νέες περιπέτειες!
No comments:
Post a Comment